Piagam Pelanggan


PIAGAM PELANGGAN
Unit Bimbingan dan Kaunseling

1.     Menyedia bilik kaunseling yang kondusif dan teraputik.
2.    Menerima klien tanpa syarat dan prejudis.
3.    Menjalankan sesi kaunseling dengan penuh etika dan profesionalisme.
4.    Berusaha melindungi identiti klien berdasarkan Kod Etika Kerahsiaan tertakluk kepada persetujuan klien.
5.    Menjalankan sesi kaunseling dalam tempoh masa 40 hingga 60 minit bagi setiap sesi individu atau kelompok.
6.    Menepati temujanji bersama klien dengan memberi khidmat yang sesuai dalam tempoh 48 jam.
7.    Memberi keutamaan dengan mengambil tindakan segera bagi klien yang memerlukan kaunseling krisis.
8.    Berusaha merujuk klien kepada pihak tertentu dengan persetujuan klien atau dasar limitasi keupayaan Guru Kaunseling.
9.    Memberi maklumat yang tepat dan terkini kepada klien dengan penuh jujur, ikhlas dan beretika.
          10.  Membangunkan potensi individu sebagai model yang mampu menyumbang kepada Negara.